Pentru a putea replica cu succes un model de afacere, inclusiv cele deja consacrate, este necesara identificarea și implementarea îmbunătățirilor necesare. Aceste îmbunătățiri sunt rezultatul unei analize riguroase și exacte a modelului de afacere existent.
La baza oricărui program de francizare se află conceptul de “know-how”. Termenul “know-how” se refera la cunoștințele, abilitățile , competențele profesionale și experiența acumulată într-un anumit domeniu. Acest “know-how” este esențial în dezvoltarea unei francize de succes.
Astfel, “know-how-ul” care stă la baza unei francize ar trebui sa cuprindă informații valoroase și variate, precum:
strategii de marketing, vânzări, gestionarea relațiilor cu clienții, identificarea piețelor țintă și a segmentelor de clienți.
cunostinte despre normele și reglementarile specifice domeniului de activitate, licențe și autorizații necesare, respectarea standardelor legale și etice.
informații despre procesele și operațiunile cheie ale afacerii, utilizarea tehnologiei și a sistemelor specifice, managementul stocurilor, logistica și optimizarea fluxurilor de lucru.
cunoasterea aspectelor legate de bugetare, previziuni financiare, raportare financiara, gestiunea costurilor si a veniturilor, evaluarea performanței financiare.
Este crucială conștientizarea și înțelegerea a ceea ce reprezintă cu adevarat “know-how-ul” atât pentru francizor, cât și pentru francizat. Aceasta permite dezvoltarea unei formule solide și atractive pentru a convinge:
>> Francizorul sa investeasca suficient pentru a face propria “formulă” atractivă
>> Francizatul sa plateasca o taxa de intrare in retea (partea lor din investiția inițiala avansata de catre francizor) pentru a minimiza sau anula costurile legate de lipsa lor de experienta în domeniu.
Astfel, un program de francizare bine structurat și bazat pe un “know-how” solid poate aduce beneficii atat pentru francizor, cât și pentru francizat, creând oportunități de dezvoltare și succes în cadrul rețelei de franciza.